Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2010

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Στις 25/1/2010 ξεκίνησε ερευνητικό σεμινάριο σε καθηγητές πληροφορικής στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) της Γ' τάξης Γενικού Λυκείου μάθημα τεχνολογικής κατεύθυνσης κυκλου 2 πανελλαδικώς εξεταζόμενο. Οι συμμετέχοντες καθηγητές είναι κατά κύριο λόγο νεοδιόριστοι και μερικοί καθηγητές πληροφορικής που το διδάσκουν πρώτη φορά ή έχουν λίγα χρονία εμπειρίας στο μάθημα αυτό και βρίσκονται κυρίως σε μικρά νησιά.
Το σύνολο είναι 17 εκπαιδευόμενοι καθηγητές 5 γυναίκες και 9 άνδρες από τα νησιά Άνδρο (2), Κέα, Κύθνο, Νάξο (2), Σέριφο, Σίφνο, Σχοινούσα, Ιο (3), Κιμωλο, Σίκινο, Φολέγανδρο και Ανάφη (2).
Σεμινάριο αποτελείται από 8 Θεματικές Ενότητες διάρκειας 1 εβδομάδος στην οποία η εκπαίδευση γίνεται ως εξής :

1) Το εκπαιδευτικό υλικό ανεβαίνει στην πλατφόρμα LAMS (like Moodle)κάθε Κυριακή
2) Τρίτη και Πέμπτη υπάρχει 2 ώρες Chat για απορίες ερωτήματα στην θεματική ενότητα
3) Ολη την εβδομάδα υπάρχει Forun συζητήσεων επι της θεματικής ενότητας
4) Υπάρχει δραστηριότητα που επεξεργάζονται οι καθηγητές επί της θεματικής ενότητας και την παραδίδουν ανεβάζοντας την στην πλατφόρμα LAMS
5) Έχουν γίνει 2 τηλεσυναντήσεις μια με Skype (όχι και τόσο πετυχημένη) και μια μέσω του Net Μeeting του Open University της Αγγλίας (πολύ καλύτερη).
Με το πέρας των μαθημάτων οι εκπααιδευόμενοι θα συντάξουν και θα παραδώσουν μια εργασία και θα απαντήσουν σε 2 ερωτηματολόγια με ερωτήσεις ανοικτού τύπου και κλειστού.
Το σεμινάριο υπολογίζεται να τελειώσει την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου.
Τα συμπεράσματα από αυτό το εγχείρημα ευελπιστώ να είναι θετικά και εποικοδομητικά για την αυριανή επιμόρφωση εξ απαστάσεως στην νησιωτικότητα των Κυκλάδων.
Παράλληλα με αυτό το σεμινάριο τρέχει και σεμινάριο σε στύλ ΠΔΣ για τους μαθητές συμμετέχοντας 26 μαθητές από τρία Λύκεια των Κυκλάδων το 2ο ΓΕΛ Σύρου, το ΓΕΛ Πάρου και το ΓΕΛ Μήλου μαζί με τους καθηγητές που διδάσκουν το μάθημα. Η δομή είναι περίπου η ίδια με αυτή των καθηγητών ενώ οι θεματικές ενότητες εδώ είναι 12 αντί 8.
Η εκπαίδευση εξ αποστάσεως έκανε το πρώτο βήμα ας ελπίσουμε ότι η εμπειρία και τα συμπεράσματα θα δικαιώσουν το θετικό της προσπαθειας.